reklama

República de Angola - mojimi očami II. časť

Vítajte v Afrike, vítajte v Angole, vítajte v Luande... Luanda, hlavné mesto Angoly založené v roku 1576 ako Sao Paulo de Loanda. Hlavné mesto obchodu s otrokmi a hlavne mesto kontrastov...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Moje prvé kroky na oficiálnom území Angoly viedli dosť trápne na záchod... Od niekoho som počula, že podľa záchodu sa dá hodnotiť kultúra, no ten, kto to povedal určite nebol na záchode na letisku v Luande. Nové záchody kontrastovali s ošúchanými, popísaními a poodlupovanými kachličkami, celkovo to pôsobilo ako keby do typického slovenského pajzlu pridali nové záchody, zrkadlá a kohútiky...

Vyšla som von a Fábio horlivo diskutoval s nejakým černochom, prišla som za nimi a slušne som sa pozdravila. Černoch na mňa udivene pozrel a ďalej debatoval s Fábiom. Prešlo 10 minút a zrazu ma niekto chytil za plece, stuhla som, chodila som na capoeiru, ale tam vás na takýto prepad nepripravia... Otočila som sa, a uvidela som vysmiateho holohlavého černocha a ten spustil typicky Fábiovsky - Ahoj ty si Naty a bla bla bla, ten človek rozprával kadenciou gulometu. Keď prestal pozeral na mňa s očakávaním čo mu odpoviem... Bola som ticho a zmohla som sa na moje trápne slovenské: "Čeho?" neznámy černoch vybuchol do úprimného smiechu. Fábio nás vytrvalo nevnímal... Z neznámeho sa stal známy po ďalšom rýchlom slede slov... Asi sa volá Oswaldo a tiež medzi rečou spomenul niečo ako Fábio, tak som ukázala smerom na Fábia. On po ňom vyštartoval hodil sa mu na chrbát a začal kričať, smiať sa a keď zliezol, tak aj poskakovať. Odozva na seba nenechala dlho čakať a zrazu skákali, smiali sa a kričali všetci traja. Keď sa "zvítali" tak ma Fábio predstavil ako tú kamarátku z Lisabonu, čo má rada dievčatá.... Prvý černoch bol menej dôležitý bol to nejaký spolužiak, druhý bol dôležitejší to bol náš sprievodca po Luande a Fábiov bratranec Oswaldo...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zobral nás do svojho "žihadla" (starý peugeot 205) Oswaldo ho volal "strieborný šíp" podľa stajne formule 1 (neskôr som sa dozvedela, že je fanatik do formule). Fábio zahlásil, že je hladný a potrebuje jesť, ale Oswaldo bol šofér a povedal, že sa ide domov. Nasledovala hádka, kam sa pôjde... Nakoniec sa otočili na mňa, obaja hodili "psie oči" a čakali, čo poviem. Keďže sme prileteli, chcela som si dať sprchu a dobre sa prespať tak som prijala Oswaldov návrh. Fábio sa otočil a precedil medzi zuby: "Zradkyňa..." Po ceste ma zaujala jedna dosť zvláštna budova...

Obrázok blogu

A tak som zahlásila Oswaldovi, že si chcem pofotiť mesto, on chvíľu váhal, ale nakoniec súhlasil. Tak som trošku pobehala, pofotila. Chalani celý čas debatovali o našej večery, nakoniec prijali kompromis, kým sa budem sprchovať Oswaldo pôjde kúpiť niečo na jedenie a Fábio to spraví. Tento návrh sa mi zdal úplne super. Chvíľku sme klučkovali ulicami Luandy keď zrazu Fábio ukázal prsom na nápis Cuca a povedal tak pod malým c býva Oswaldo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Nevyzeralo to zle, tak už len ostávalo dúfať, že to má výťah a že funguje. Zaparkovali sme na okraji chodníka a začali sme vykladať veci, keď som si uvedomila, že som jediná biela v okolí možno kilometra. Ľudia ma najprv prehliadali, akoby nechceli veriť, že som tam. Zdalo sa im to také nepravdepodobné až si vsugerovali, že som iba výplod ich fantázie. Pri vchode si ma prehliadala mladá, zrejme talentovaná hviezda afrického hip-hopu, asi by aj niečo povedal, ale uvidel Oswalda a zdrhol... Tak sme sa vopratali do výťahu no nestihli sme odštartovať a pridala sa k nám taká kúzelná angolská babička, ktorú obaja chalani slušne pozdravili. Ja tiež ona sa na mňa milo usmiala a povedala mi: "Vítaj v Afrike, vítaj v Angole, vítaj v Luande..." potom sa začala zhovárať s mojimi "sprievodcami" a ponúkla sa, že nám spraví jesť. Fábio ihneď súhlasil a Oswaldo sa ponúkol, že jej pomôže. Babička o tom nechcela ani počuť a otočila sa ku mne: "Anjelik jedla si niečo pravé africké?" tak som jej povedala, že Fábio niečo varil...Ona sa usmiala a zahlásila: "Fábio nevie variť." a žmurkla na mňa... Mala som čo robiť aby som sa nezačala smiať na celý výťah a tak som to potláčala ako som len vedela. Všimla som si ako sa Fábio červená, noo nebolo to na ňom videť, ale bolo to na ňom cítiť... Vyšli sme na posledné poschodie, babičke sme sľúbili, že za hodinku dojdeme. A ja som sa tešila do sprchy...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pokračovanie nabudúce :)

pár fotiek

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu
Natália Magyarová

Natália Magyarová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Made in hell :) Zoznam autorových rubrík:  na cestách...Nezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu