reklama

República de Angola - mojimi očami III. časť

Od zajtra nepijem... :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Sprchovať sa na najvyššom poschodí prináša neuveriteľné množstvo zážitkov... Človek vleze do sprchy pustí vodu a nič... po chvíli vás zamrazí prúd ľadovej vody, prvá reakcia je jasná zatvárame kohútik... Hneď som si uvedomila, že sa chcem sprchovať a tak som procedúru opakovala znova. Teraz som pripravene čakala na prúd vody a neprichádzal... z lisabonu som zvyknutá, že na vodu treba čakať, ale toto ma nebavilo a zrazu prásk...mráz na chrbte...nechápem ako môže ísť v takej horúcej krajine taká studená voda. No nič zvládnem to. Namydlila som sa a vletela pod prúd vody, po 30 sekundách ma začali chytať krče. Vybehla som spod prúdu vody, predýchala som to...znovu šup pod vodu zmyť posledné zbytky mydla...nepodarilo sa vybieham von...niet nad kvalitnú minútovú sprchu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Oswaldo zatiaľ pripravil kávu je to zlatý človek. Zobrala som si kávu a hybaj ho fajčiť na balkón. Bývať na najvyššom poschodí má svoje čaro, vidíte svet, cítite sa byť silnejší. Výhľad bol neskutočný, tam prístav, tam pevnosť, tam na ulici pobehovali ľudkovia, zapadalo slnko, pripravovali sa večere no proste idylka... Až taká, že som zabudla fotiť...Nevadí ale fajčiť som nezabudla dokonca som si hneď zapálila druhú, na dobrú chuť...Zrazu nával krásnej vône, niekto griluje na balkóne, aj tak sa dá. V Lisabone grilujú aj na ulici... Medzi časom sa dovalil Fábio z obchodu, nákup ma ničím neprekvapoval, čokoláda, pivo, víno a gumenný mackovia...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- černoši nech sú hocijakí bohatí, nech robia čokoľvek milujú sladké a najmä čokoládu - môj výskum

Zrazu krik, u nás sa dali veci do pohybu Fábio s Oswaldom šprint na balkón skoro vyvalili zábradlie začali slintavo kričať dolu zrazu sa otočili s veľkým úsmevom zahlásili: "Ide sa jesť!" Zišli sme o poschodie nižšie, vošli sme do bytu babičky...Prekvapilo ma najmä to, že žije sama afričania nežijú sami...Spýtala som sa jej na to, odpoveď bola dosť smutná. Manžel a dvaja synovia zomreli vo vojne, dve dcéry sú v Európe a jeden syn je nezvestný. Nechcela som sa v tom rýpať ani ona o tom hovoriť. Naliala nám datlové víno a potom začala servírovať... Grilované mäso s ananásom, také nakrájané mäso s broskyňami a banánmi no proste paráda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- babičky nad 65 rokov vedia veľmi dobre variť - ďalší výzkum

Dojedli sme, popili sme vínko a celý šťastní sme odchádzali. Čo teraz? spať sa nechce.. Oswaldo s Fábiom hneď odmietli návrh pozreť si nočnú Luandu...Hovorili, že je to moc nebezpečné a tak sme ostali doma. Oswaldo otvoril vínko a pilo sa, potom Fábio otvoril rum, kombinácia vínko rum nem dobrá kombinácia. Niekedy, tuším, že pri rume sa dovalili Oswaldoví spolubývajúci. Najprv nechápali čo tam robí tá pripitá beloška, no potom im to vysvetlil a prihodili na stôl pivo a nejaké ovocné víno. Vznikali kombinácie, ktoré si moja pečeň ani nevedela predstaviť. Inak také pivo s datlovým vínom a kolou neni až také zlé ako to na prvé prečítanie znie :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spolubývajúci:

Ricardo - asi tridsaťročný stavbár, pije dokiaľ zvláda sedeť inak strašný pohoďák studnica vtipov o zvieratkách

Fábio II - asi štyridciatnik mäsiar a mechanik v jednom, člen nejakej sekty, ževraj

Joao - notorický flákač najmladší člen a momentálne predavač v supermarkete

Ráno v rámci nehoráznej srandy si moji akože kamaráti zmysleli, že ma zobudia studenou vodou. Tak nabrali tú nehorázne studenú vodu zo sprchy do vedra a potom...faaakt vtipné... Tri čierne svine ožralé sa od rehotu válali po zemy, hneď som si uvedomila, že krik nemá zmysel a tak som odpochodovala na balkón si dať ranné cígo. Samozrejme, že ma nenechali vyspať sa lebo Ricardo bude robiť salto a to musím vidieť. Svet sa mi samozrejme krútil, v bruchu sa dialo niečo divné, ale jediné po čom som túžila bolo to Ricardove salto, nič iné mi ku šťastiu nechýbalo...Keď som sa konečne dala dokopy ma Fábio presvedčil na vyrovnávačku, rum + pivo.

- asi všade na svete funguje vyrovnávačka

November v Luande som vystihla maximálne horúci 30 stupňov slnečno na moju prepitú hlavu akurát. Vyrovnávačka samozrejme nepomohla a bola som ešte viac veselá...

pár fotiek Luandy...

rušná ulica
rušná ulica 
che guevara :)
che guevara :) 
babky demokratky :)
babky demokratky :) 
reklama na pivo :)
reklama na pivo :) 
opäť reklama na pivo :)
opäť reklama na pivo :) 
praca
praca 
krásna koloniálna katedrála
krásna koloniálna katedrála 

Dnes sme mali za cieľ dostať sa na pláž. Fábio s Oswaldom sa samozrejme išli okúpať a čo spraví priemerný angolčan po kúpaní? no dá si pivo...12 pív 3 osoby a nekonečne dlhá pláž to znie ako začiatok nejakého pochbného tínedžerského hororu. Jemný piesok, páliace slnko, morský vánok a škrekot čajok no proste parááda. Oswaldo bol na pláži ako doma, ževraj je to miestna "legenda" plážového futbalu a tak sme aj na tom najodlahlejšom kúte pláže mali pri sebe malých futbalistov. Boli sme dosť prepitý aby sme hrali futbal s desať ročnými chalanmi? Áno a tak sa zrodil zápas štyria na štyroch chalani nám požičali jedného hráča, s ktorým si Oswaldo mohol prihrať...Fábio a futbal to je príbeh sám o sebe futbal na tráve mu celkom ide ale na piesku je úplne krivý. Ja a futbal celkovo, noo baví ma to sem tam si ho pozreť, ale hra neni moja silná stránka. Prehrali sme tesne 12:10 a dala som 2 góly, čiže pohoda... Po zápase samozrejme všetci do vodyyy...

- tí borci na poslednej fotke sú naši súperi

- angolčania sú dosť ukecaní a mladí ešte viac najmä ak vás porazia vo futbale :)

Koniec tretej časti :)

fotky z pláže

benátky? :)
benátky? :) 
budúca hviezda
budúca hviezda 
futbalova hviezda
futbalova hviezda 
raz o nich budeme počuť :)
raz o nich budeme počuť :) 

Natália Magyarová

Natália Magyarová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Made in hell :) Zoznam autorových rubrík:  na cestách...Nezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu